Bach, J. S. - BWV 1007 Prelude Cello Suite No. 1 - Video

Messages that are no longer relevant because their authors or moderators have removed text or attachments.
Forum rules
Messages that are no longer relevant because their authors or moderators have removed text or attachments.
Michael Collings

Bach, J. S. - BWV 1007 Prelude Cello Suite No. 1 - Video

Post by Michael Collings » Sun Sep 09, 2018 12:45 pm

Al organizar este preludio para guitarra, quería estar lo más cerca posible del violonchelo original. Tal vez tomé esta intención un poco demasiado lejos porque terminé sintonizando la guitarra como un violonchelo para preservar la clave original y el tono (bajo a alto cuerdas CGDABD). Aunque no he buscado la aprobación de ningún violoncelista sobre si el proyecto es exitoso, puedo decir que es un verdadero placer (y desafío) tocar la guitarra en esta afinación. Y siempre es un placer interpretar a Bach.

https://vimeo.com/105519585

David Norton

Re: Bach, J.S. - BWV 1007 Prelude Cello Suite No. 1

Post by David Norton » Sun Sep 09, 2018 1:31 pm

A very solid and confident performance, bravo.
David Norton
Salt Lake City, UT
First person to complete the Delcamp "Let's Learn Sor's Opus 60" project

Conall

Re: Bach, J.S. - BWV 1007 Prelude Cello Suite No. 1

Post by Conall » Sun Sep 09, 2018 6:32 pm

Michael Collings wrote:
Sun Sep 09, 2018 12:45 pm
Al organizar este preludio para guitarra, quería estar lo más cerca posible del violonchelo original. Tal vez tomé esta intención un poco demasiado lejos porque terminé sintonizando la guitarra como un violonchelo para preservar la clave original y el tono (bajo a alto cuerdas CGDABD). Aunque no he buscado la aprobación de ningún violoncelista sobre si el proyecto es exitoso, puedo decir que es un verdadero placer (y desafío) tocar la guitarra en esta afinación. Y siempre es un placer interpretar a Bach.

[media]https://vimeo.com/105519585[/media]
¡Por favor, disculpa mi castellano!

Intenté algo parecido pero con varias afinaciónes alternativas: CGDABE y CGDGAE por ejemplo. Ninguno es ideal - el sonido me suena un poco extraño / debil.

Por fin compré una guitarra de 8 cuerdas y el resulto es mejor. En este preludio prefiero CDEADGAE porque no he cambiado demasiado la afinación normal, tengo un bajo C / Do grueso con sonido bueno y la segunda (A / La) sirve para la parte cerca del fin donde se necesita un A / La abierto sobre la tercera (G / Sol).

¡Y sí, estoy de acuerdo, como dices, siempre es un placer interpretar Bach!

Please excuse my Spanish (I'm out of practice)!

Hopefully my translation is not too bad of the following:

"I've tried something similar but with various alternative tunings (see above). None is ideal on the 6 string guitar- the sound seems to me slightly strange / weak.

In the end I bought an 8 string guitar and the result is better. In this prelude I prefer CDEADGAE because I haven't changed normal tuning too much, I have a low, thicker C that sounds well and the 2nd string (tuned to A) works for the section near the end where an open A (above 3rd string G) is needed (as an internal pedal note).

And yes I agree, as you say, it is always a pleasure to play Bach!"

GeoffB
Chief moderator
Chief moderator

Re: Bach, J. S. - BWV 1007 Prelude Cello Suite No. 1 - Video

Post by GeoffB » Sun Sep 09, 2018 10:12 pm

Topic posted by mistake on this forum instead of the Spanish forum. The English version can be found here.
Classical Guitar Forum.

"Experience is something you don't get until just after you need it." - Steven Wright

Return to “Archives - link maintenance”